JORNADA INNSOC 2016

Nova jornada d'aproximació a la Psicologia Positiva (Felicitat i Benestar)

Serveis | Novembre 11, 2016

El dia 9 de novembre de 8:45 a 18:00 hores es va realitzar a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida la Jornada INNSOC 2016. Una jornada nova d’aproximació a la Psicologia Positiva amb més de 100 inscrits, tant professionals com estudiants, que supera l’edició celebrada el 15 d’octubre de l’any passat. Reconegut amb 1 crèdit ECTS de matèria transversal

Els principals temes als que es van fer referència van ser la FELICITAT i el BENESTAR de les persones, com es poden treballar, a què ens referim quan parlem d’ells, quines millores poden introduir en el funcionament personal, de l’equip i en la cultura empresarial i de les organitzacions, i quins avantatges obtenim al centrar-nos en aquests conceptes. Els temes abordats van incloure aportacions des de la perspectiva científica.

Al matí vam comptar amb David Tomás, director de l’empresa Cyberclick “l’empresa més feliç del món”. Ens va mostrar com n’és d’imprescindible el valor de la felicitat a les empreses com a part essencial del seu nucli per treballar amb il·lusió i sentir-se realitzat. Preocupar-se pel benestar de l’equip ha de començar a convertir-se en un factor normalitzat i integrat dintre de la cultura empresarial de totes les organitzacions.

Al voltant de les 12 del migdia, membres de l’equip de la Càtedra d’Innovació Social van presentar el projecte Lleida Contagia Felicitat (Inside Out). Aquest projecte té com a objectiu donar visibilitat a Lleida i les seves persones, captar la felicitat de la gent, per crear una acció de gran impacte en el territori. Els resultats seran presentats el 20 de març en motiu del Dia Internacional de la Felicitat. Durant la jornada vam convidar als assistents a participar en el projecte amb la presa de fotografies.

Podeu veure el vídeo de la presentació del projecte Lleida Contagia Felicitat en el següent link: https://youtu.be/WYEO0mWC6Ts

Panxo Barrera va dinamitzar el taller del matí “Points of you: en busca del flow”. Els assistents van diagnosticar els seus propis nivells de felicitat utilitzant una metodologia inspiradora de pensament “out of the box” d’una manera totalment intuïtiva i inspiradora. Vam reflexionar sobre accions a realitzar per enfortir els paràmetres de felicitat, buscar els moments de flow i com transferir aquests moments a la vida quotidiana.

Els tallers de la tarda ens van acostar a experiències positives en camps de la psicologia com és la teràpia assistida amb animals, tècniques efectives de creativitat i reflexions entorn  al sentit de l’humor com a fortalesa de l’ésser humà.  Es van presentar tres workshops simultanis:

• Teràpia assistida amb animals (Maylos Rodrigo i Carles Casanova): millorar la qualitat de vida és possible amb la realització d’intervencions terapèutiques amb la participació d’animals. Aquesta pràctica té la finalitat de promoure millores en el funcionament a nivell físic, social, emocional, educacional i/o cognitiu.
  • Kaos i control: creativitat és felicitat (Panxo Barrera): Es van donar a conèixer tècniques efectives de creativitat com “Si y Además”, “Flor de Loto”, “El Libro de los Muertos” o “Acronimus”.
  • Més “problemenys” (Anna Morreres): No sempre podem evitar sentir-nos malament quan passa algun fet advers, però si que podem acceptar de millor manera els fets i, en lloc de planye’s en el sofriment, agafar el domini de la pròpia vida i optimitzar-la en lo possible. En sentit de l’humor, com a tret de personalitat, és una de les principals fortaleses de l’ésser humà.

Durant la Jornada va tenir lloc la presentació de pòsters d'investigació i pòsters d'experiència pràctica professional en l'àmbit de la psicologia positiva. Les temàtiques van estar relacionades amb la millora del Benestar i la Qualitat de Vida de les persones des de la vessant psicològica, educativa i/o social.

• Espai intergeneracional al Centre Residencial Joviar (Lleida).
  • Midiendo la Calidad de Vida y el Bienestar en una muestra de Personas en situación de Sin Hogar.
  • Programa “vivir bien, sentirse mejor" para el desarrollo personal. Evaluación del primer itinerario.
  • Model educatiu per el desenvolupament del Lideratge gerencial
  • Contagia Felicitat.
  • Satisfacción con la vida. Un estudio intergeneracional y territorial.

Podeu veure fotografies de la Jornada al nostre facebook https://goo.gl/qr0wWk

RECULL DE PREMSA:

Parlem de la Jornada INNSOC 2016 a Lleida TV. Clica el següent video per veure l'entrevista:

Juliol 19, 2017

Alumnes de nou ingrés - Facultat Educació, Psicologia i Treball Social UdL