PROJECTE LLEIDA CONTAGIA FELICITAT - INSIDE OUT PROJECT

Dia Internacional de la Felicitat

Consultoria | Octubre 31, 2017

La Càtedra d'Innovació Social inicia l'acció Lleida Contagia Felicitat amb la intenció de reflexionar sobre la felicitat i la psicologia positiva. El nostre objectiu és donar visibilitat a Lleida i als seus ciutadans i captar la felicitat de la gent a través de retrats de gran format per crear una acció de gran impacte en el territori i fer extensiu el missatge #contagiafelicitat a la resta de territoris i persones. Aquesta acció forma part d'un projecte d'art urbà internacional anomenat Inside Out Project.

A Espanya som el 36è projecte presentat d’Inside Out i el 10e a Catalunya. El resultat final de tot el procés de treball es pot consultar des del novembre 2017 a la pàgina web d’Inside Out Project. Per recollir els retrats es van realitzar diverses sessions de fotografia i gravació de vídeo durant l'últim trimestre del 2016 i primer del 2017. Les persones participants havien d'expressar felicitat a través de l'expressió facial.

En el següent video podeu veure la primera recollida de fotografies de finals de 2016 que va ser enregistrada i va ser presentada el 9 de novembre en el marc de la I Jornada INNSOC sobre Psicologia Positiva que organitzem des de la Càtedra cada any.

El 20 de març del 2017, Dia Internacional de la Felicitat, es va presentar el projecte amb la creació d'un mur de 130 retrats a les parets de la canalització del Riu Segre de la ciutat de Lleida. A l'activitat hi van participar unes 80 persones, algunes d'elles retratades a les fotografies. Es va comptar amb el grup de percussió "Ritmes del Món". Les fotografies s'han mostrat durant un mes, temps que hem pogut gaudir dels seus somriures i expressions carregades de felicitat. Clica aquest enllaç per veure el recull de fotografies del desenvolupament de la jornada.

***

Inside Out és un projecte d’art participatiu a nivell mundial que serveix com a plataforma global perquè les persones comparteixin les seves històries i transformar els missatges de la identitat personal en obres d’art públic. Inspirat en els retrats de gran format, Inside Out dóna a tots l'oportunitat de compartir el retrat de cadascú i fer una declaració del que representen, transformant un espai en una peça d’art comunicativa. Cada acció és documentada, arxivada i exhibida online a través de la seva plataforma. Més de 260.000 persones de 129 països ja han participat.

El projecte Inside Out ha viatjat des de Nova York a Paris, d'Equador al Nepal, des de Mèxic a Palestina, inspirant a grups d’acció sobre temes tan variats com l'esperança, la diversitat, la violència, el gènere, el canvi climàtic…

Consulta el projecte

RECULL DE PREMSA:

Diari Segre - El mur de la canalització mostrarà més d'un centenar de grans retrats de felicitat per contagiar Lleida.

Diari Segre - Instal·len retrats de gran format a la canalització per "contagiar felicitat".

El Segre - La Càtedra d'Innovació Social va iniciar ahir el projecte Lleida Contagia Felicitat (27/09/2016).

Lleida.com - Art efímer que inspira felicitat.

Lleida al minut - Instal·len 130 retrats de persones que mostren la seva felicitat a la canalització del riu Segre a Lleida.

Agència Catalana de Notícies - varis.

Nació Digital - Instal·len 130 retrats de felicitat a la canalització del Segre a Lleida.

Teleponent.cat - 130 retrats irradien felicitat al riu Segre.

La Mañana - El equipo de la Càtedra d'Innovació Social de la UdL puso en marcha ayer su proyecto Lleida Contagia Felicitat (27/09/2016).

Emun fm - Contagia Felicitat 20 març.

Premsa UdL - Campanya Lleida #contagiafelicitat de la Càtedra d'Innovació Social de la UdL.

Premsa UdL - Més d'un centenar de retrats de felicitat per contagiar Lleida.

Telenotícies TV3 (minut 42:35)

Telenotícies TV3 comarques (minut 18:30)

Lleida Televisió - Cafeïna (minut 47:45)

Lleida Televisió (minut 13:11)