PART II - PROJECTE LLEIDA CONTAGIA FELICITAT - INSIDE OUT PROJECT

Dia Internacional de la Felicitat

Serveis | Març 20, 2017

La Càtedra d'Innovació Social inicia l'acció Lleida Contagia Felicitat amb la intenció de reflexionar sobre la felicitat i la psicologia positiva. El nostre objectiu és donar visibilitat a Lleida i les seves persones, captar la felicitat de la gent a través de retrats de gran format, per crear una acció de gran impacte en el territori i fer extensiu el missatge #contagiafelicitat a la resta de ciutadans i ciutadanes. Amb aquest projecte d'art urbà participem en el projecte internacional Inside Out.

Per recollir els retrats hem realitzat diverses sessions de fotografia i gravació de video durant l'últim trimestre del 2016 i primer del 2017. Les persones participants havien d'expressar felicitat a través de l'expressió facial. Podeu visualitzar una mostra de la recollida de les fotografies de finals de 2016 en el següent vídeo, que va ser presentat el 9 de novembre en el marc de la Jornada INNSOC sobre Psicologia Positiva que organitzem des de la Càtedra cada any.

El 20 de març, Dia Internacional de la Felicitat, vam presentar el projecte amb la col·locació de 130 retrats a les parets de la canalització del Riu Segre de la ciutat de Lleida. A l'activitat hi van participar unes 80 persones, algunes d'elles retratades a les fotografies. Vam comptar amb el grup de percussió Ritmes del Món que ens va acompanyar durant tota la jornada. Les fotografies s'han mostrat durant un mes, temps que hem pogut gaudir dels seus somriures i expressions carregades de felicitat.

Podeu veure el recull de fotografies del desenvolupament de la jornada clicant aquí

El resultat final de tot el procés de treball serà presentat finalment a través de la plataforma Inside Out Project d'aquí unes setmanes.

***

Inside Out és un projecte d’art participatiu a nivell mundial que serveix com a plataforma global perquè les persones comparteixin les seves històries i transformar els missatges de la identitat personal en obres d’art públic. Inspirat en els retrats de gran format, Inside Out dóna a tots l'oportunitat de compartir el retrat de cadascú i fer una declaració del que representen, transformant un espai en una peça d’art comunicativa. Cada acció és documentada, arxivada i exhibida online a través de la seva plataforma. Més de 260.000 persones de 129 països ja han participat.

El projecte Inside Out ha viatjat des de Nova York a Paris, d'Equador al Nepal, des de Mèxic a Palestina, inspirant a grups d’acció sobre temes tan variats com l'esperança, la diversitat, la violència, el gènere, el canvi climàtic…

--> CONSULTA EL PROJECTE

RECULL DE PREMSA:

Diari Segre - El mur de la canalització mostrarà més d'un centenar de grans retrats de felicitat per contagiar Lleida.

Diari Segre - Instal·len retrats de gran format a la canalització per "contagiar felicitat".

El Segre - La Càtedra d'Innovació Social va iniciar ahir el projecte Lleida Contagia Felicitat (27/09/2016).

Lleida.com - Art efímer que inspira felicitat.

Lleida al minut - Instal·len 130 retrats de persones que mostren la seva felicitat a la canalització del riu Segre a Lleida.

Agència Catalana de Notícies - varis

Nació Digital - Instal·len 130 retrats de felicitat a la canalització del Segre a Lleida.

Teleponent.cat - 130 retrats irradien felicitat al riu Segre.

La Mañana - El equipo de la Càtedra d'Innovació Social de la UdL puso en marcha ayer su proyecto Lleida Contagia Felicitat (27/09/2016).

Emun fm - Contagia Felicitat 20 març.

Premsa UdL - Campanya Lleida #contagiafelicitat de la Càtedra d'Innovació Social de la UdL.

Premsa UdL - Més d'un centenar de retrats de felicitat per contagiar Lleida.

Telenotícies TV3 (minut 42:35)

Telenotícies TV3 comarques (minut 18:30)

Lleida Televisió - Cafeïna (minut 47:45)

Lleida Televisió (minut 13:11)