III RECOMPTE DE PERSONES SENSE LLAR 2018

Ciutat de Lleida

Consultoria | Octubre 26, 2018

Un any més i seguint el compromís adquirit amb el darrer recompte de persones sense llar l'any 2016, el passat 24 d'octubre es va organitzar una nova acció amb gairebé 200 voluntaris i voluntàries per tal de conèixer el nombre de persones que en una nit pernocten als carrers de Lleida o es troben acollides en recursos adreçats a aquestes persones. Aquest projecte és liderat per l'Ajuntament de Lleida de forma conjunta amb les entitats de la Xarxa d'entitats socials d'atenció a les necessitats bàsiques, la Fundació Arrels de Barcelona i la Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida.

El projecte té com a finalitat:

• Conèixer el nombre i les característiques (perfil) de persones sense sostre a la ciutat que, en un dia determinat, dormen al carrer o estan allotjades en recursos adreçats a persones amb aquesta problemàtica.
  • Identificar tots els punts de la ciutat on hi ha persones dormint al carrer, amb el suport de les noves tecnologies, per poder intervenir.

La Universitat de Lleida, a través de la Càtedra, ha realitzat l'explotació estadística de les dades. Conèixer les dades quantitatives i qualitatives és una eina imprescindible per planificar polítiques socials adequades atenent a la realitat de cada moment i complementa la tasca dels educadors de carrer que fan sortides cada setmana per atendre al col·lectiu de persones sense llar. Del recompte del 2016 van sorgir recomanacions que han servit per orientar els projectes de l'àrea d'inclusió social de l'Ajuntament de Lleida. També es va detectar al  2016 un augment important de dones al carrer i que el sensellarisme afectava persones més joves, a partir dels 30 anys.

En el recompte 2018 s'han identificat 55 persones sense llar, un 23% menys que fa dos anys (71 persones), de les quals 4 han estat dones (reduint el nombre de dones del 2016). 144 persones dormen en serveis socials en recursos residencials, un 12% més que l'any 2016. A més, 14 de les 71 persones localitzades en situació de carrer l'any 2016, han accedit mitjançant el projecte Housing First, a un habitatge estable.

En general, 2 de cada 3 persones que dormen al carrer tenen entre 36 i 65 anys. Baixa el nombre de persones de nacionalitat espanyola i de la comunitat europea i pugen les de la extracomunitat europea, sobretot persones subsaharianes.

RECULL DE PREMSA:

Catalunya al dia - A Lleida 55 persones sense llar dormen al carrer

Ajuntament de Lleida - L'Ajuntament de Lleida impulsa un nou cens de persones sense llar, el 24 d'octubre

Ajuntament de Lleida - Es redueix el nombre de persones que dormen al carrer a Lleida i s'eincrementen les places d'acolliment residencial

El Segre - Lleida té menys sense sostres

El Segre - Baixa el nombre de persones que dormen al carrer a Lleida

La Mañana - Lleida detecta a 55 personas que duermen en la calle, un 23% menos que en 2016

Teleponent.cat - Identificades 55 persones que dormen al carrer a Lleida ciutat

Consulta el projecte