JORNADA INNSOC 2018

Com influeixen els aliments en la nostra felicitat?

Consultoria | Desembre 17, 2018

El 8 de novembre vàrem celebrar la 4a edició de la JORNADA INNSOC. És la Jornada d’innovació social que organitza anualment la Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de Lleida per professionals, estudiantat i públic en general. A través d’experiències innovadores en l’àmbit de la felicitat i el benestar posem a l’abast dels participants pràctiques i investigacions per promoure la qualitat de vida de les persones intervenir en les diferents àrees d’acció social, empresarial o personal.

L'alimentació i la felicitat van ser els temes sobre els quals va girar l'edició d'enguany. Diversos ponents ens van donar el seu punt de vista i ens van explicar les seves experiències per afavorir la felicitat en el nostre entorn. En els darrers anys, diverses investigacions han posat de manifest com els aliments que ingerim influeixen en el benestar i en l’estat d’ànim de les persones.

A les 9:15, Marc Simon, vicepresident de la Fundació La Caixa, i Carles Alsinet, director de la Càtedra d'Innovació Social van inaugurar la Jornada. Tot seguit, Xevi Verdaguer, fisioterapeuta, osteopatia i posturologia integrativa, ens va parlar sobre la microbiota intestinal i com influeix en la salut emocional.

Carlota Esteve de Miguel, Mareva Gillioz, Begoña Prats i Mònica Sans van participar en un debat on es va parlar de la importància de l'alimentació pel benestar de les persones i van aclarir els dubtes del públic assistent. Tot seguit, van impartir els següents showcookings:

• Carlota Esteve de Miguel - Eat me Raw: Ens va descobrir el crudiveganisme, no com una corrent alimentària, sinó com un mètode per depurar i nodrir el cos en determinats moments de la vida.
  • Mareva Gillioz - Happy Bowls bons i fàcils de preparar:  Vam aprendre com incloure aliments prebiòtics a la nostra dieta per millorar la nostra microbiota intestinal amb benestar, aportar varietat i sabor als plats del nostre dia a dia, sense complicacions, mentre sumes felicitat en cada mossegada. Perquè mengem segons el que sentim, i sentim segons el que mengem, és important regalar-se plaer i salut a través dels nostres millors aliats.
  • Begoña Prats - Baby-Led Weaning Pràctic:  Va explicar les nocions bàsiques de BLW, quins aliments poden prendre els nadons i perquè, quina és la manera més adequada d’oferir-los, com preparar-los i com incorporar aliments nutricionalment interessants per aquest moment de màxim desenvolupament.
  • Mònica Sans - Paleo Receptes: Paleodieta, un concepte que pot semblar extravagant però que simplement proposa retornar-nos als nostres orígens alimentaris com a espècie. Vam aprendre quins aliments hem de potenciar i quins hem d’excloure de la dieta per tal d’aconseguir benestar físic i mental, i per tenir més energia i viure més feliços.

Moltes gràcies a tothom, participants, conferenciants, patrocinadors i col·laboradors.

Fotografies de la Jornada >> al nostre Facebook

PREMSA

Ets el que menges - El binomi alimentació i felicitat centra la propera Jornada INNSOC

Ràdio Emun fm - Alimentació i felicitat

Tot seguit, podeu consultar més informació de la Jornada en els següents arxius i veure els vídeos d'algunes de les ponències. Així també, us deixem les presentacions de cadascun dels showcookings i un recull amb tots els ingredients.

Enllaç extern

MEMÒRIA 2023

Gener 08, 2024

Fem un repàs de tot el que vam fer durant l'any 2023.

MEMÒRIA 2022

Setembre 08, 2023