SÓN FELICES LES PERSONES QUE VIUEN A LLEIDA?

Un any més ens endinsem en l'estudi Mapa de la Felicitat i Lleida Televisió ens ajuda a fer-ne ressò.

Felicitat, benestar i qualitat de vida | Gener 10, 2019

El passat dimarts 8 de febrer, el Carles Alsinet i la Cristina Torrelles van presentar al programa Conneticat de Lleida Televisió l'estudi Mapa de la Felicitat que estem duent a terme des de la Càtedra i el moviment #ContagiaFelicitat.

En relació a l'estudi, l'any 2016 ja vàrem realitzar una recollida de dades sobre felicitat i qualitat de vida de les persones de les comarques de Lleida mitjançant un qüestionari online. En aquesta, van participar 1620 persones de les comarques de Lleida distribuïdes en 78 municipis (d'un total de 231) i es va destacar la participació de persones de totes les capitals de comarca (Pont de Suert, La Seu d’Urgell, Puigcerdà, Les Borges Blanques, Balaguer, Tremp, Sort, Mollerussa, Cervera, Lleida, Solsona, Tàrrega i Vielha e Mijaran).

En aquest es va concloure que el grau de felicitat de les comarques de Lleida es troba en 6,8 sobre 10, en comparació amb el 7,33 de mitjana de Catalunya

Actualment, estem recollint de nou dades i fins al moment comptem amb 1500 qüestionaris, esperant tenir major mostra de població de pobles, i pròximament amb el llançament de l’enquesta a la ciutat de Lleida esperem arribar a les 2000.

El qüestionari recull dades sobre felicitat, benestar personal, benestar social i optimisme. Aquestes ens permetran oferir una panoràmica de la situació de les persones que viuen al territori, establir els nivells de benestar per poder-los comparar amb l'estudi realitzat el 2016 i crear un mapa actualitzat de la felicitat de la ciutadania de les comarques de Lleida (consulta el Mapa de la Felicitat del 2016). L’enquesta té preguntes obertes on les persones poden expressar allò que els fa feliços i aquesta informació pot ser d’importància per a la millora de les accions futures i de les polítiques públiques de cada municipi.

La recollida de dades s’està fent online a través de les xarxes i a través de l’ebando a aquells municipis que disposen d’aquesta aplicació. Si encara no l'heu contestat, ens podeu ajudar a aconseguir més mostra accedint mitjançant aquest enllaç, no us ocuparà més de 10 minuts.

SEMINARI D'INNOVACIÓ I REPTES SOCIALS A CATALUNYA

Setembre 19, 2019

Compartim perspectives i coneixements per la millora de serveis i programes

JORNADA INNSOC 2019

Juliol 31, 2019

Valors, felicitat i esport

QUÈ ÉS PER A TU L'EMPRENEDORIA?

Maig 22, 2019

Taller de Lego Serious Play®