JORNADA INNSOC 2019

Valors, felicitat i esport

Felicitat, benestar i qualitat de vidaConsultoriaBenestar i Organitzacions Saludables | Novembre 10, 2019

El 8 de novembre vàrem celebrar la 5a edició de la JORNADA INNSOC. És la Jornada d’innovació social que organitza anualment la Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de Lleida per professionals, estudiantat i públic en general. A través d’experiències innovadores en l’àmbit de la felicitat i el benestar posem a l’abast dels participants pràctiques i investigacions per promoure la qualitat de vida de les persones intervenir en les diferents àrees d’acció social, empresarial o personal.

Els valors, la felicitat i l’esport van ser els temes sobre els quals va girar l'edició d'enguany. Diferents ponents ens van donar el seu punt de vista i ens van explicar les seves experiències en les què els valors, la felicitat i l’esport s’hi trobaven relacionats. En definitiva, l'objectiu de la jornada va ser reflexionar sobre la pràctica de l'esport i la seva incidència en els valors socials i comunitaris.

A les 9:30h, Xavier Estrada, àrbitre lleidatà de Primera Divisió Espanyola de Futbol, va ser l’encarregat de la conferència inaugural. Actualment també treballa en projectes relacionats amb les emocions i els esports amb infants, en concret un d’ells “Emoti-esportius” amb Gemma Filella i Rosa Miralles de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida. És per això que, en la conferència va parlar-nos sobre la importància i benefici d’aprendre valors en la infantesa mitjançant l’esport.

A les 11:45h, va donar lloc la taula rodona, en la que Javier Calles, Olga Asensio, Txema del Rosal, Albert Cogul i Àlex Gordillo van participar un debat on es va parlar de la importància de la transmissió de valors en l’esport, millorant el benestar de les persones, mitjançant diferents projectes que cadascú va exposar.

• Javier Calles, president de la Federació Catalana de Bàsquet, que va exposar com poder incloure els valors en l’esport des d’una Federació amb l’objectiu de millorar el benestar de les persones implicades.
  • Txema del Rosal, director esportiu i entrenador del Club d’Handbol Lleida Pardinyes, que va explicar el projecte que s’està desenvolupant al club titulat Esport amb Valors, i la campanya de conscienciació de bon comportament a la grada i al camp.
  • Olga Asensio, cap del departament d’Esports de l’Ajuntament del Prat de Llobregat, va explicar el programa que des de l’Ajuntament s’està portant a terme titulat Caràcter Esportiu.
  • Albert Cogul, esportista i amant de l’esport de muntanya, va explicar la seva visió sobre la influència dels valors en l’esport i el benestar, arran de la seva experiència com a escalador i alpinista des de la infantesa, i la lesió medul·lar que va patir fa 3 anys.
  • Àlex Gordillo, psicòleg esportiu i professor de la Universitat de Lleida, com a moderador de la taula rodona.

A les 12:45h, Sor Lucía Caram, directora de la Fundació del Convent de Santa Clara, va ser l’encarregada de realitzar la conferència de cloenda. En aquesta, va exposar la importància de l’esport en l’acció amb infants en situació de risc social, a partir del projecte #Invulnerables que la fundació que dirigeix desenvolupa amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, la Fundació del Futbol Club Barcelona i l’Obra Social La Caixa.

Moltes gràcies a tothom, participants, conferenciants, i col·laboradors!

PREMSA

Universitat de Lleida - http://www.udl.cat/ca/serveis/oficina/Noticies/Esports-i-felicitat-eix-de-la-5a-Jornada-INNSOC/

20 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA FELICITAT 2024

Març 20, 2024