RESILIÈNCIA I BENESTAR EN TEMPS DE CRISI

Resiliència i el seu impacte en el benestar social

Felicitat, benestar i qualitat de vidaBenestar i Organitzacions Saludables | Octubre 17, 2021

La Jornada INNSOC d’aquest any 2021 posa el focus en la capacitat d’afrontar i superar situacions i moments difícils: la resiliència i el seu impacte en el nostre benestar social. I és que, igual que l’any passat, aquesta jornada INNSOC es troba encara immersa en com fer front a la pandèmia del Covid-19, mitjançant eines relacionades amb la psicologia positiva.

Durant aquest darrer any i mig des de que va començar el confinament i les mesures restrictives, cadascú de nosaltres ha posat en marxa diversos mecanismes i estratègies per intentar pal·liar i sobreposar-se als efectes derivats de la pandèmia.

Però, la qüestió és que no tothom reacciona de la mateixa manera davant les adversitats. Com afronta una persona resilient una situació com l’actual? Reuneixo les característiques que defineixen algú resilient? Si no, què puc fer per millorar? Aquestes, i més, seran algunes de les qüestions que plantejarem i intentarem respondre de la mà dels experts convidats.

La Jornada comptarà amb dues ponències principals i una tertúlia distesa amb tres convidats que ens explicaran les seves experiències personals:

• La professora i investigadora de la Universitat de Barcelona, Anna Forés, parlarà, en la seva ponència “Promoure la resiliència”, sobre què entenem per resiliència així com quines eines tenim i quines estratègies podem utilitzar per fer front a situacions adverses.
  • La catedràtica i investigadora de la Universitat de Lleida, Mª Àngels Balsells, a través de la ponència “Com podem fomentar la resiliència des de la pràctica socioeducativa” ens explicarà un enfoc més teòric sobre la resiliència en temps de crisi i de quina manera podem intervenir en diferents col·lectius.
  • En la tertúlia Un cafè amb..., Berni Tamames (exjugador professional de basquetbol i malalt de la Covid-19), Albert Gens (historiador i músic amb discapacitat visual) i Ana Trillo (Servei de Rehabilitació Comunitària de Lleida) parlaran, a través de les seves experiències i realitats personals, sobre com han afrontat una situació tant delicada com l’actual i quina és la seva visió particular de la resiliència.

La Jornada INNSOC 2021 estarà presentada per la professora Cristina Torrelles Nadal i s’emetrà el mes de novembre a través del canal de Youtube de la Càtedra d’Innovació Social.

20 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA FELICITAT 2024

Març 20, 2024

"Trobades imprevistes amb la felicitat"

JORNADA ERASMUS+ INTRODUCE YOUTHSELF