JORNADA INNSOC 2015

Psicologia Positiva

Consultoria | Octubre 16, 2015

Ahir va tenir lloc a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida la Jornada INNSOC 2015 sobre Psicologia Positiva. Els principals temes als que es van fer referència van ser les fortaleses i els talents que tenen les persones, a què ens referim quan parlem d'ells, com es poden treballar, quines aplicacions i utilitats tenen, i quins avantatges obtenim al centrar-nos en aquests conceptes.

La professora Marisa Salanova, catedràtica de psicologia social de la Universitat Jaume I, especialitzada en psicologia positiva, va presentar la conferència El lideratge positiu i felicitat on va posar en alça el valor de la felicitat en el treball.

Posteriorment, es va presentar el projecte de la Càtedra d'Innovació Social #ContagiaFelicitat. Aquest projecte encapçala un moviment que pretén posar l'accent en aspectes positius que les persones a vegades obviem o no hi posem l'atenció que mereixen. D'aquesta manera es vol treballar sobre la motivació, les fortaleses i el benestar dels ciutadans de Lleida mitjançant diverses activitats. Podeu veure la presentació d'aquest projecte al final d'aquesta pàgina.

Al final del matí l'equip Brainstore, a través del taller Psicologia postiva: tu què en penses?, ens va acompanyar en el procés de confeccionar el DECÀLEG DE LA FELICITAT a través d'un procés participatiu. Brainstore ens va ajudar a trobar grans idees sobre la psicologia positiva amb l'ajuda d'una comunitat creativa, d'un procés estructurat i eficaç i, a implementar-les mitjançant una fulla de ruta fàcil de seguir.

A la tarda van tenir lloc tres workshops simultanis:

1. Coaching pel talent amb Gorka Bartolomé va oferir un taller on els assistents van poder descobrir els seus veritables talents, el seu significat i com aplicar-los en l'àmbit personal, professional o del seu equip.

2. La ponència d'en Jeroen Sangers La motivació requereix un motiu, van ajudar a respondre algunes preguntes relacionades amb la capacitat d'automotivació i la felicitat,  com per exemple, per què fas el que estàs fent?, quins són els factors que et motiven a fer coses? com pots canviar o modificar aquests factors i així automotivar-te?, perquè si estàs motivat donaràs el millor de tu mateix?

3. El tercer taller El riure: gran eina de felicitat i benestar va estar conduït per Ferran Aixalà. A través de l'aprenentatge basat en el joc, l'espontaneïtat i la curiositat vam poder obtenir situacions de benestar. L'humor com a eina transversal, des de la vesant més creativa i innovadora, ens permet millorar i focalitzar les nostres emocions.

Podeu veure el recull de fotos de la Jornada INNSOC 2015 a la nostra pàgina de facebook

RECULL DE PREMSA:

Cafeïna - Lleida Televisió

El Segre - Què són les fortaleses i els talents de les persones, com es poden treballar i quines aplicacions tenen són algunes de les qüestions que centraran la Jornada Innsoc 2015.

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL

Juliol 18, 2018

Alumnes de nou ingrés - Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL

INSCRIPCIÓ ALS CURSOS DE LA UNIVERSITAT D'ESTIU UDL