CÀPSULES INNOVACIÓ SOCIAL 2019

Experiències, respostes i solucions

Felicitat, benestar i qualitat de vidaBenestar i Organitzacions SaludablesModels d'atenció a les persones | Març 26, 2019

Un any més, i ja en van sis, des de la Càtedra d’Innovació Social de la Universitat hem col·laborat juntament amb l’Obra Social La Caixa a la VI edició de les Capsules d’Innovació Social organitzades per l’Ajuntament de Lleida.

Aquestes tenen com a  objectiu facilitar una mirada global que va més enllà del món dels serveis socials i abastar diverses experiències en què s’aplica la innovació. Sempre apostant per mostrar metodologies creatives i innovadores que posen en relleu el capital humà de les organitzacions obrint noves vies de treball en els diferents àmbits de l’atenció a les persones.

En aquesta edició s’han presentat experiències que impliquen una perspectiva relacional, d’apoderament de les persones, de la utilitat de les tecnologies en el camp social i d’experiències que tenen com a centre a la persona dins la política urbanística.

El dilluns 25 de març es va portar a terme un taller d’autoavaluació i col·loquis familiars a càrrec de’n Ramon Julià i l’Alba Pirla, amb l'objectiu de descobrir el perquè, el per a què i el com ens podem autoavaluar des d’una reflexió, feta des dels principis d’honestedat, d’ètica, visió crítica, holística i basada en raonaments teòrics i metodològics, per a la millora professional en la intervenció.

El dimarts 26 de març la Jornada es va centrar en la presentació de diverses experiències al voltant del disseny, l’espai públic i la cohesió social; la inclusió i igualtat en els centres educatius; el projecte de la Paeria “Posa’t en on” sobre el bon ús de les pantalles mòbils en els escolars i adolescents; l’assatjament escolar;  l’apoderament de la dona; entre altres. Compartint el nexe comú de la perspectiva relacional, l’apoderament de les persones i grups, la facilitació d’entorns de confiança mútua i la participació social per posar en valor les capacitats humanes.

Consulta el programa aquí

20 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA FELICITAT 2024

Març 20, 2024

"Trobades imprevistes amb la felicitat"