20 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA FELICITAT 2024

"Trobades imprevistes amb la felicitat"

Felicitat, benestar i qualitat de vida | Març 20, 2024

La Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida celebra el Dia Internacional de la Felicitat amb les "Trobades Imprevistes amb la felicitat" on deu persones, que desconeixen qui serà la seva parella de conversa, comparteixen què és per a ells i elles la felicitat i el benestar.

Les parelles les formen:

Òscar Fernández Sànchez, director de Lleida TV

Naila Martínez, nutricionista pediàtrica

Un periodista i una nutricionista, treballadors d'èxit i liderant equips de treball coincideixen en què un dels moments de felicitat màxima ha estat el naixement dels seus fills (l'Òscar en té dos i la Naila també) però també creuen que la felicitat només es pot assolir treballant l'autorealització i l'autocura.

Victoria Monique, la Barbie Calva

Manel Mercadé Melé, MossènMa

L'artista Victoria Monique, més coneguda com La Barbie Calva, i mossèn Manel expliquen que els seus moments de felicitat màxima van ser, d'una banda, quan la Monique rep la sentència judicial on se li reconeix la seva veritable identitat de gènere i, de l'altra, quan MossènMa és ordenat sacerdot i ho celebra amb tota la família. Ambdós coincideixen que la felicitat no és possible si no ho és, també, la societat.

Remei Capitan Artacho, CEO Agraïments acompanyament al dol

Núria Caballol i Vilaró, pallassa Sac Espectacles

D'una banda, una acompanyant en moments de dol que, a través d'Agraïments, organitza cerimònies de comiat i, de l'altra, una pallassa de carrer fundadora de la companyia SAC Espectacles i membre de Pallapupes es troben, sense conèixer-se prèviament, i es fa la màgia. Parlen de l'alegria i de la tristesa, del plor i la rialla, en definitiva, de com la felicitat la trobem en la vida, però també en la mort, en el comiat.

Imma Ojer Catalán, afectada d'esclerosi múltiple #elnojaeltens

Judit Torrent Ibáñez, estudiant del Grau Educació Infantil (Universitat de Lleida)

L'Imma va ser diagnosticada d'esclerosi múltiple ara fa set anys. És autora de tres llibres sobre superació #elnojaeltens i s'està formant com a coach esportiva per a persones afectades d'EM. La Judit Torrent lidera un club de lectura a la llibreria La Irreductible. L'Imma recorda com a moment en què "tot es para" quan, després de proposar-se córrer, va aconseguir fer uns metres. La Judit troba en la calma de les vacances a Miravet la felicitat sostinguda.

Josep Llurba, president Coordinadora de Gent Gran i Voluntariat Sènior

Rosa Grau, usuària de la Fundació Jericó

Un jubilat que no vol deixar d'estar actiu i una usuària de la Fundació Jericó sense sostre. El Josep explica que hi ha felicitat i "moments màgics". Els seus estan vinculats amb la família: quan va conèixer la dona i s'hi va casar (alego celebrarà els cinquanta anys), el naixement dels fills i dels nets. La Rosa s'ha quedat sense pis i ara vivint a la residència de la Fundació Jericó. Ella troba la felicitat visitant el germà, afectat amb una discapacitat i que ara no pot estar amb ella, i amb la relació que té amb els seus companys del centre.

A través de la psicologia positiva, la Càtedra d'Innovació Social de la UdL promou noves idees i recursos per facilitar solucions eficaces i sostenibles, apostant pel desenvolupament de les fortaleses que tenen les persones i les organitzacions saludables. Vol ser un espai creatiu basat en l'anticipació i detecció de noves necessitats socials, capaç d'impulsar recerques i nous models d'intervenció pel benestar i la qualitat de vida de les persones.

Els vídeos es podran veure a partir del dia 20 de març, Dia Internacional de la Felicitat, a XXSS de la Càtedra d’Innovació Social de la UdL a:

YOUTUBE https://www.youtube.com/channel/UCykMhGgCBJsmYkfBCARjDSg

Instagram https://www.instagram.com/catedrainnovaciosocial/

X @catinnovacioUDL

La iniciativa forma part de la campanya #ContagiaFelicitat, amb la qual, la Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida (UdL) des de 2016,  fa activitats lúdiques i de divulgació per millorar la qualitat de vida de les persones de les comarques de Lleida.

La campanya Contagia Felicitat 2024 ha estat una producció de L'Oest. Xarxa d'Informació Positiva per la Càtedra d'Innovació Social de la UdL.

CURSOS D’AULA OBERTA

Gener 22, 2024

Com millorar el benestar

MEMÒRIA 2023

Gener 08, 2024

Fem un repàs de tot el que vam fer durant l'any 2023.